VERSLUMO UGDYMO PRAKTIKOS STUDENTAI PRISTATO TVARAUS VERSLO IDĖJĄ | VDU Žemės ūkio akademija

VERSLUMO UGDYMO PRAKTIKOS STUDENTAI PRISTATO TVARAUS VERSLO IDĖJĄ

      Bioekonomikos plėtros fakulteto IV kurso nuolatinių studijų ,,Apskaitos ir finansų“ programos studentai pavasario semestre turi intensyvų ,,Verslumo ugdymo praktikos“ kursą, kurio metu generuoja naujo produkto ar paslaugos idėją. Verslumo ugdymo praktikos tikslas yra skatinti potencialius verslo kūrėjus ieškoti įvairių metodų, sprendimo būdų ir pažvelgti iš skirtingų perspektyvų į verslo vystymą. Šios ,,Apskaitos ir finansų“ studijų programos laidos studentai kurdami savo verslo idėją pasitelkė ,,Kurk Lietuvai“ principą ir sprendė aktualią šių dienų problemą – per didelį vartotojiškumą. Savo idėja studentai siekė sukurti ir vystyti produktą, kuris ne tik papildytų rinką, teiktų naudą įmonei ar produkto vartotojams, bet ir prisidėtų prie tvaraus vartojimo, kuris skatintų vartotojų sąmoningumą normuoti, taupyti bei rūšiuoti. Vasario 1 d. ,,Apskaitos ir finansų“ studijų programos studentai įkūrė imitacinę įmonę ,,Verslauk1” ir ,,minčių lietaus“ metodo principu išgeneravo verslo idėją – el. parduotuvėje prekiauti burnos higienos reikmenimis: dantų pastos pastilėmis ir bambukiniais dantų šepetėliais.

      ,,Verslauk1” įmonė būtų vieni pirmųjų Lietuvoje gaminančių dantų pastos pastiles. Jų verslo idėjos išskirtinumas būtų tai, kad visi produktai bus 95 proc. ekologiški, o popieriniai įpakavimai bus biologiškai skaidomi. Svarbu pažymėti, kad įmonės atstovai visam gamybos procesui įsigys ir gamins kokybiškus ir sveikus produktus, kuriems būtų suteikiami tvaraus gaminio sertifikatai ir standartai, tarp jų būtų Europos Sąjungos ,,EUROLEAF“ ir ,,Šiaurės šalių gulbės“ standartai. Dantų pastos pastilių ir dantų šepetėlių panaudotas pakuotes bus galima rūšiuoti ir perdirbti. O ateityje plečiant įmonės produkcijos asortimentą būtų įtraukiamas trečias produktas – kieta dantų pasta, kurios sudėtis ir pakuotė taip pat atitiktų aukščiausius sertifikatus ir standartus. ,,Verslauk1” įmonės vizija ir misija siejasi su gamtą tausojančiu ir ateitimi besirūpinančiu vartotoju, jo elgsenos keitimu renkantis tvarius, sveikus ir biologiškai skaidomus produktus.

      Verslumo ugdymo praktikos metu ,,Verslauk1” įmonės vadove buvo skirta Deimantė Andriulytė, o pačioje įmonėje susikūrė keturi skyriai – Personalo, Finansų, Rinkodaros bei Pirkimų ir pardavimų – kiekviename iš jų dirba skyriaus vadovas, kuris turi kelis jam pavaldžius specialistus. Kaip įmonės vadovė Deimantė išskyrė – ,,verslo idėjos sėkmei nulemti labai svarbią poziciją turi sinchronizuotas ir darnus komandos narių ryšys ir komunikacija“. Žinoma darbas nuotoliniu būdu kelia papildomų iššūkių, tačiau įmonės darbuotojai atsakingai pasiskirstė darbo funkcijomis, pagal tvarkaraščius planuoja darbus, vykdo darbų procesų peržiūrą ir kontrolę, o visų keturių skyrių darbuotojai glaudžiai bendrauja tarpusavyje. ,,Verslauk1” įmonės vadovė Deimantė teigė: ,,kiekviename skyriuje dirbantys studentai atlieka savo funkcijas, ima suvokti savo svarbą – mokosi analizuoti rinkas, pardavimų galimybes, rengti rinkodaros programas, rūpintis įmonės vidaus augimu, darbuotojų kvalifikacija, mikroklimatu, taip pat išmoksta bendradarbiauti su valstybės institucijomis (SODRA bei VMI), tvarko įmonės apskaitą, rengia finansinę atskaitomybę bei atlieka analizes“. Gausus atsakomybių spektras ir nuolatinė komunikacija tarp visų keturių skyrių leidžia studentams mokytis ne tik pačio verslo vystymo, bet ir susipažinti ir atrasti patogiausiais ir efektyviausias nuotolinio darbo planavimo ir vykdymo priemones, tad įgytos žinios prasivers realiame darbe. Pagrindinės priemonės efektyviai komunikacijai vykdyti ,,Verslauk1” įmonėje būtų: virtualūs pokalbiai su įjungtomis kameromis (tam, kad bendravimas būtų gyvesnis ir būtų galima sekti kolegų emocijas), susirašinėjimai, dokumentų dalijimasis realiu laiku ,,Google Drive“ platformoje. Visa komanda palaiko vienas kitą ir daug bei nuosekliai dirba tam, kad kovo 1 d. galėtų detaliai pristatyti užbaigtą verslo idėją.

       Siekdami gerinti savo įmonės įvaizdį ,,Verslauk1” darbuotojai pagrindinį dėmesį skirtų savo klientams. Būtų siekiama tarpusavio bendrystės su klientais per  aktyvią komunikaciją socialiniuose tinkluose ,,Facebook“ ir ,,Instragram“ (juose įmonė būtų sukūrusi savo verslo paskyras). Taigi, per įvairias rinkodaros priemones įmonė stengtųsi atkreipti vartotojų dėmesį rinktis įsigyti sveikus, tvarius ir biologiškai skaidomus produktus (dantų pastos pastilės bei ekologiškus, bambukinius dantų šepetėlius). Burnos higienos priemonių rinkoje konkurencinga produktų kaina, suteikiamos papildomos nuolaidos (priklausomai nuo įsigyjamų produktų kiekio), pirmo mėnesio nemokamas siuntimas bei galimybė užsisakyti produktų prenumeratą turėtų sutelkti lojalių vartotojų grupę, kurie įsigys ,,Verslausk1” prekes ir rekomenduos jas savo artimiesiems. Įmonės Rinkodaros skyriaus vadovė Jūratė Lideikytė akcentavo, kad periodiškai būtų atliekami užsakomieji rinkodaros tyrimai, kuomet būtų analizuojamos pasiteisinusios ir nepasiteisinusios komunikacijos priemonės, tada būtų galima nustatyti, kurias priemones galima taikyti toliau, kurių derėtų atsisakyti ir galimai kokias būtų galima pradėti vystyti siekiant didinti savo tikslinės rinkos mąstą. Įmonės ,,Verslausk1“ darbuotojai neabejoja, kad verslo idėją būtų galima vystyti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalyse, kadangi el. prekyba atveria platesnes galimybes negu fizinė parduotuvė, o informacijos pateikimas anglų kalba nesukeltų įmonei papildomų išlaidų. Galiausiai, Rinkodaros skyriaus vadovė Jūratė minėjo, kad dėl šiais laikais populiarių prekės ženklo ambasadorių (,,influencerių“) pasitelkimo reklamuojant jų produktus reikėtų atlikti detalią analizę, kadangi potencialaus asmens reklamuojančio ,,Verslausk1“ burnos higienos prekes propaguojamas gyvenimo būdas ir vartotojiškumas neturėtų būti priešingas ,,Verslauk1“ įmonės misijai ir vizijai. Įmonės vadovė Deimantė ir Rinkodaros skyriaus vadovė Jūratė paminėjo ir daugiau potencialių rinkodaros priemonių, kurios gerintų ne tik išorinę, bet ir vidinę įmonės ,,Verslauk1” komunikaciją.

      Taigi, linkime studentams stipraus finišo ir tikimės, kad ši puiki verslo idėja įgaus fizinę būseną – dantų pastos pastilės ir bambukiniai dantų šepetėliai papildys burnos higienos priemonių rinką, generuos pelną verslo vystytojams, pritrauks investicijas, o svarbiausia padės kurti sveikesnę ir švaresnę aplinką mums visiems.