Projekto PRUDMET rezultatai – tai inovatyviausios skaitmeninių technologijų žinios akademinei bendruomenei. Sklaidos renginys | VDU Žemės ūkio akademija

Projekto PRUDMET rezultatai – tai inovatyviausios skaitmeninių technologijų žinios akademinei bendruomenei. Sklaidos renginys

VDU Žemės Ūkio Akademijos Bioekonomikos plėtros fakultete 2021 m. startavęs Erasmus+ specialiojo atsako Covid-19 programos projektas „Skaitmeninės medijos ir technologijos aukštojo mokslo ir mokymo srityje“ (PRUDMET), sėkmingai užbaigtas. Projekto konsorciumas, reaguojant į pasikeitusias dėl Covid-19 mokymosi sąlygas, išanalizavus aukštojo mokslo institucijų akademinio personalo poreikius, sukūrė virtualią platformą, kurioje kiekvienas aukštosios mokyklos dėstytojas lengvai ras medžiagą bei metodus apie skaitmeninių medijų bei technologijų pritaikymą nuotolinėse studijose. Projekto PRUDMET tikslas – išanalizavus aukštojo mokslo institucijų akademinio personalo poreikius, sukurti aukštųjų mokyklų dėstytojams skirtą skaitmeninės medijos kompetencijų matricą; parengti metodinę medžiagą, vadovus bei virtualią platformą, padėsiančią pritaikyti skaitmenines medijas ir technologijas nuotolinėse studijose; parengti ir įgyvendinti seminarų, mentorystės ir vaizdo vadovų seriją, skirtą aukštojo mokslo institucijų dėstytojams mokyti naudotis skaitmeninėmis medijomis ir technologijomis. Šio projekto tikslinė grupė – aukštųjų mokyklų akademinis personalas.

1 pav. Kompetencijų matricos anketos analizės vizualizacija

Sukurta skaitmeninių kompetencijų matrica, kuri apima:

  • Mokymosi ir vertinimo dizaino projektavimą;
  • Mokymosi ir vertinimo kūrimą bei sklaidą;
  • Mokymosi ir vertinimo įgyvendinimą studijų metu.

Dėstytojai užpildę klausimyną (https://prudmet.eu/matrix/) gali įsivertinti savo silpnąsias sritis ir pagal gautus rezultatus modeliuoti skaitmeninių įgūdžių įgijimo mokymosi procesą (žr. pav. 1).

Projekto metu sukurta medžiaga seminarams, kuriais siekiama:

  • Skatinti sistemingą mokymosi planavimą
  • Plėsti žinias ir pažintį su pažangiomis mokymosi technologijomis
  • Leisti dėstytojams suprasti, kaip jie gali naudotis technologijomis
  • Įgalinti efektyvų technologijų diegimą mokymesi
  • Užtikrinti technologijų poveikio mokymuisi matavimą, parodant jo naudą
  • Išugdyti mokymo naudojant technologijas šalininkus ir puoselėtojus

Medžiagą sudaro: skaidrės, skaitymui skirta medžiaga, dėstytojams skirti metodiniai nurodymai, video medžiaga,  mokymosi vadovas ir aprašytos atvejo analizės (žr. pav. 2). Projekto metu sukurta medžiagą galima rasti anglų, lietuvių, slovėnų ir ispanų kalbomis. Ji patalpinta virtualioje platformoje adresu: https://prudmet.eu/.

2 pav. Skaitmeninių medijų ir technologijų aukštojo mokslo ir mokymo srityje vadovas

Projekto vykdytų mokymų metu dalyvavo dėstytojai iš septynių aukštojo mokslo įstaigų, aprėpiant visą Lietuvos teritoriją. Balandžio pabaigoje įvyko projekto viešinimo renginys (žr. pav. 3).

3 pav. Projekto PRUDMET rezultatų viešinimo renginys

Projekto vadovė dr. Aistė Čapienė džiaugėsi tikrai gausiu susidomėjusiu dalyvių skaičiumi, anot jos labai svarbu jausti besikeičiančio pasaulio tempą ir stengtis nuolat tobulėti, gilinant skaitmeninius įgūdžius bei drąsiai į studijų procesą integruojant dirbtinio intelekto sprendimus ir pacitavo Jenny Arledge, kuris teigė, kad technologijos gali tapti „sparnais“, kurie leis švietimo pasauliui skristi toliau ir greičiau nei bet kada anksčiau – jei mes tai leisime.

Tarptautinio projekto konsorciumą sudaro Glosteršyro universitetas (Jungtinė Karalystė), Tarptautinė Socialinių studijų ir verslo mokykla (Slovėnija), Alikantės universitetas (Ispanija) ir Vytauto Didžiojo universitetas (Lietuva).