Knibždantys kraštovaizdžiai
Agronomijos fakultete vyko Kraštovaizdžio dizaino kūrybinės dirbtuvės „Knibždantys kraštovaizdžiai“, subūrusios jaunus, aplinkai neabejingus moksleivius ir suteikusios jiems galimybę praktiškai prisiliesti prie ekologinio kraštovaizdžio kūrimo. Dirbtuves vedė Vytauto Didžiojo universiteto Kraštovaizdžio dizaino studijų programos trečio kurso studentė Aina Bijanskaitė, kuri ne tik pasidalijo savo žiniomis, bet ir įkvėpė mokinius kūrybiškai mąstyti apie gamtą bei žmogaus vaidmenį joje. Dirbtuvėse dalyvavo 10–11 klasių mokiniai iš Kauno r. Babtų gimnazijos, Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos ir Kauno Santaros gimnazijos.
Dirbtuvių tikslas – supažindinti mokinius su pagrindiniais ekologiniais principais, ypač humuso susidarymo procesu ir biologinės įvairovės svarba. Renginys prasidėjo trumpa teorine dalimi, kurios metu Aina Bijanskaitė pristatė Vytauto Didžiojo universiteto studijų aplinką, Kraštovaizdžio dizaino studijų programą, dirbtuvių idėją, tikslus bei kūrybinį įkvėpimą. Ši įžanga padėjo mokiniams geriau suprasti, kaip kraštovaizdžio dizainas siejasi su ekologija, tvarumu ir atsakingu požiūriu į aplinką.
Praktinėje dirbtuvių dalyje moksleiviai aktyviai įsitraukė į kūrybinį procesą. Iš natūralių ir organinių medžiagų – kartono, smėlio, samanų, šakelių, uogų, smilgų, džiovintų gėlių bei bioplastiko (iš agaro sustingusių lakštų su džiovintų gėlių inkliuzais) – jie kūrė vabzdžių viešbučius arba suyrančius kraštovaizdžio dizaino maketus. Dalyviai galėjo laisvai rinktis kūrybos kryptį, eksperimentuoti su medžiagomis ir formomis, kartu mokydamiesi, kaip net ir nedideli objektai gali prisidėti prie gamtos gyvybingumo ir ekologinės pusiausvyros.
Pasibaigus dirbtuvėms, visi kartu aptarė sukurtus darbus, pasidalijo įžvalgomis ir patirtimis. Vėliau kūriniai buvo išnešti į lauką ir palikti universiteto kieme, kur jie taps gyvosios aplinkos dalimi ir turės teigiamą ekologinį poveikį – skatins biologinę įvairovę, taps prieglobsčiu vabzdžiams ir natūraliai įsilies į kraštovaizdį. „Knibždantys kraštovaizdžiai“ tapo prasminga patirtimi, leidusia mokiniams ne tik susipažinti su kraštovaizdžio dizaino studijomis, bet ir suvokti, kaip kūryba gali būti glaudžiai susijusi su ekologija, atsakomybe ir pagarba gamtai.












