Antrasis Erasmus+ projekto „Skaitmeninė mėlynoji karjera įveikus anglies krizę – akvakultūros mokymo programos naujovės“ [DiBluCa] tarptautinis partnerių susitikimas Tesalio universitete
Birželio 11-12 dienomis Tesalio universitete Volose (Graikija) įvyko antrasis Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) koordinuojamo tarptautinio Erasmus+ projekto „Skaitmeninė mėlynoji karjera įveikus anglies krizę – akvakultūros mokymo programos naujovės“ [DiBluCa] (Nr. 2023-1-LT01-KA220-HED-000154247) partnerių susitikimas.
Susitikimo metu apžvelgti pirmieji projekto rezultatai – esamos akvakultūros švietimo situacijos projekto partnerių šalyse analizė. Balikesiro universiteto mokslininkų parengti klausimynai buvo išplatinti projekto partnerių šalyse studentams ir dėstytojams bei tikslinių grupių atstovams. Apklausoje dalyvavo 261 dalyvis, iš viso 110 akademikų ir (arba) dėstytojų ir 151 aukštojo mokslo studentas.
Apklausos dalyviai vieningai sutarė, kad būtina gilinti žinias ir įgūdžius, susijusius su klimato kaita, ateities po anglies krizės pasekmėmis ir naujomis temomis akvakultūros švietimo srityje, siekiant sušvelninti klimato kaitos poveikį. Akvakultūros poveikis aplinkai, ypač susijęs su visuotiniu atšilimu, išryškėjo kaip aktualiausia problema, kartu su tokiomis problemomis kaip žuvų veisimas, biotechnologijos ir ligų valdymas.
Apklausos parodė, kad reikia į ateitį orientuoto požiūrio į akvakultūros švietimą. Norint užtikrinti ilgalaikį akvakultūros pramonės tvarumą, labai svarbu suteikti studentams žinių ir įgūdžių, kurie padėtų įveikti klimato kaitos keliamus iššūkius.
Pažymėtina išvada, kad didžioji dauguma dalyvių nežino termino „mėlynoji karjera“, nors daugelis žino tokias sąvokas kaip visuotinis atšilimas ir ateitis po anglies krizės.
Apklausų rezultatai rodo, kad studentai yra atviri inovatyviems mokymosi metodams ir mato, kad šios žinios gali būti naudingos jų karjerai. Kalbant apie pageidaujamą mokymosi aplinką, studentai pirmenybę teikia mišriam mokymuisi, kai tiesioginis bendravimas derinamas su internetiniais arba lanksčiais mokymosi metodais.
Susitikimo metu buvo pristatyta ir antrojo projekto rezultato – Pedagoginės metodikos – darbinis dokumentas, kurį parengė Nacionalinio Odesos technikos universiteto mokslininkai. Šis rezultatas ypač svarbus, kadangi padės projekto dalyviams rengiant el. mokymosi platforma, el. knygą, paskaitų skaidres ir konspektus. Apibendrinus partnerių pasiūlymus ir komentarus, šis dokumentas bus pabaigtas rengti liepos pabaigoje.
Antroji susitikimo diena buvo skirta techniniam vizitui įmonėje „BioMar“. Tai viena didžiausių pasaulyje aukštos kokybės tvarių pašarų, skirtų pasaulinei akvakultūros pramonei, gamintoja. Iš viso įmonė valdo 17 pašarų gamyklų Norvegijoje, Čilėje, Danijoje, Škotijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Vietname, Graikijoje, Turkijoje, Kinijoje, Ekvadore, Australijoje ir Kosta Rikoje, kurios aptarnauja daugiau kaip 90 pasaulio šalių. Įmonėje įdiegti ISO 9001, ISO 14001, GLOBALG.A.P. standartai.
Susitikimo dalyviai aptarė informacijos sklaidos, pasirengimo tarpinei projekto ataskaitai ir kitus organizacinius ir darbinius klausimus.
Šio projekto partneriai: Balikesiro universitetas (Turkija), Dubrovniko universitetas (Kroatija), Nacionalinis Odesos technikos universitetas (Ukraina), Tesalio universitetas (Graikija), koordinatorius – Vytauto Didžiojo universitetas.
Kitas susitikimas vyks 2025 m. sausio mėn. Dubrovniko universitete (Kroatija)
Projekto vykdymo laikotarpis 2023 11 01 – 2025 10 31.