PATIRTYS, AUGINANČIOS IR VERSLUS, IR STUDENTUS
Kaip partnerystė sukuria prielaidas verslui augti? Kokie galimi partnerystės modeliai? Ką reikėtų daryti norint sukurti tvarius partnerystės santykius? Į šiuos klausimus padėti surasti atsakymus sutiko Nacionalinio maisto ūkio klasterio atstovė Vaidė Sakalauskienė. Partnerystė neatsiranda iš niekur ir kad ji būtų tvari reikia dėti labai daug pastangų. Klasterio, kaip subjektų, bendradarbiavimo modelio esmė – verslo partnerystė su mokslo įstaigomis ir/ar kitais subjektais siekiant kurti aukštesnės pridėtinės vertės produktus, įgyvendinti žiedinės ekonomikos principus, įeiti į naujas rinkas. Siekiant kad bendradarbiavimas nesibaigtų su projekto finansavimu, svarbu ne tik stipri lyderystė, vizijos turėjimas. Labai svarbu, kad visos suinteresuotosios pusės būtų atviros, sąžiningos, siektų iš bendradarbiavimo ne tik naudos, bet ir būtų pasiryžusios dalintis sukaupta patirtimi, žiniomis, ištekliais.
Koks kelias nuo idėjos iki jos virsmo produktu? Kas labiausiai domina investuotojus? Su studentais sutiko pasidalinti UAB “Žemdirbių konsultacijos” atstovas dr. E. Zaleckas. Kaip rodo šios įmonės patirtis, pasvarstymas “O kas būtų, jeigu…?” nuosekliai bei daug dirbant gali tapti produktu, kurio vertę sunku išmatuoti pinigais. Komanda, tikėjimas ir darbas neskaičiuojant valandų – idėją paverčia produktu, kurio verte tiki ir investuotojai.
Už laiką, vertingas mintis bei patirtis kviestiniams lektoriams dėkingi VDU ŽŪA Agronomijos fakulteto Augalinių maisto žaliavų kokybės ir saugos studijų programos pirmo kurso magistrantai ir studijų dalyko “Entreprenerystė ir inovacijos” dėstytoja dr. Jurgita Zaleckienė.


