Iki trijų akademinių valandų trukmės užsiėmimuose VDU dėstytojai dalinsis savo žiniomis bei patirtimi. Šie seminarai – tai puiki galimybė įgyti žinių, užmegzti ryšius, kurie pravers tiek profesinėje, tiek ir asmeninėje veikloje.
VDU mokyklų atstovams siūlo daugiau kaip 35 seminarus skirtingomis temomis, iš kurių kiekvienas galės atrasti sau aktualų ir tinkamą. Registruojantis rekomenduojama rinktis savo srities arba bendrojo ugdymo seminarą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vienu laiku vyks keli skirtingų sričių seminarai. Mokyklų atstovai visos dienos metu gali dalyvauti trijuose seminaruose pasirenkant po vieną atskirai iš vykstančių nuo 9 val., nuo 12 val. ir nuo 15 val.
Kiekvienam dalyviui bus išduodami pažymėjimai. Seminarai yra nemokami.
Registracija yra būtina. Visuose seminaruose vietų skaičius yra ribotas.
Apie prisijungimą prie virtualių seminarų mokytojai bus informuojami likus 3-4 dienoms iki renginio registracijos anketoje nurodytu elektroniniu paštu.
Įkvėpimas mokyti(s) matematiką: man ir mano mokiniui
Lektorė: Dokt. Monika Grigaliūnienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu aptarsime, koks svarbus mokiniui yra matematikos mokytojas, kuris formuoja mokinio požiūrį į matematiką. Nagrinėsime mus ir mūsų mokinius veikiančius motyvatorius ir jų įtaką mokymo(si) procesui. analizuosime prasmingų diskusijų apie matematikos mokymąsi aspektus.
Naujosios literatūros programos: Vaižgantas ar Šatrijos Ragana
Lektorė: Doc. dr. Gitana Vanagaitė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare bus svarstoma, kas sieja šių autorių kūrybą ir kas juos atskiria. Bus pateiktos mokykloje siūlomų kūrinių („Sename dvare“, „Dėdės ir dėdienės“, „Nebylys“) interpretacijos, galimos šių kūrinių prasminės paralelės su autorių biografijomis.
Politinė ir partinė sistema prieš 2024 m. rinkimus
Lektorius: Prof. Dr. Mindaugas Jurkynas
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminare mokytojai bus supažindinti su politinės sistemos struktūra ir partinės sistemos raida bei rinkėjų elgsena. Diskusijoje bus aptariami kandidatai ir partijos artėjančių rinkimų 2024 m. kontekste.
Botanikos sodas kaip patirtinio gamtamokslinio pradinio ugdymo erdvė
Lektorė: Dokt. Vesta Vančugovienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Pradinėse klasėse gamtos mokslai gali būti pateikiami įdomiais ir netradiciniais būdais, skatinančiais mokinių aktyvų įsitraukimą bei norą pažinti ir suprasti. Seminaro metu bus pristatytos veiklos, kurias galima pritaikyti gamtamoksliniam ugdymui pradinėse klasėse, bus pasidalinta gerąja patirtimi vedant edukacijas botanikos sode.
Gamtos naujovės: įkvepiantis gyvūnų adaptacijos tyrinėjimas klasėje
Lektorė: Dr. Ingrida Šatkauskienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro tikslas: suteikti gilesnį supratimą apie gyvūnų adaptacijas ir jų reikšmę evoliucinėje biologijoje. Seminare bus apžvelgiamos įvairios organizmų adaptacijos, kurios gali būti naudojamos tiek gamtos, biologijos mokyme ir tarpdalykinėse disciplinose: inžinerijoje, mene. Aptariami adaptacijų pavyzdžiai kuriuos galime surasti mus supančioje aplinkoje. Susipažinsite su praktinių veiklų pavyzdžiais ir ištekliais, kurie gali sudominti ir būti naudojami efektyviai mokant adaptacijas klasėje.
Lietuvos teritorijos geografinės informacijos apžvalga taikant „Žemės išteklių stebėsenos informacinę sistemą“
Lektorė: Daiva Gudritienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu bus pristatomi viešai naudojami geografiniai duomenys apie žemę ir jos išteklius. Vyks žemės išteklių stebėsenos informacinėje sistemoje esančių statistinių bei geografinių duomenų apžvalga pagal pasirinktą vietą, pasirinktą teritoriją ar norimą išteklių. Bus apžvelgiama kadastrų bei registrų kaupiama informacija apie gamtos (žemės) išteklius. Seminare apžvelgtos informacijos turinys gali būti adaptuojamas geografijos ar kituose gamtos mokslų dalykuose.
Minerologija visuomeninio ugdymo pamokose: pažinkime paslaptingą mineralų pasaulį ir Žemės raidos istoriją
Lektoriai: Dainius Kulbickas, doc. Linas Jašinauskas
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare bus kalbama apie mineralus, jų susidarymą, cheminę sudėtį, struktūras, fizikines savybes. Pristatoma, kaip šios mokslo žinios gali padėti besimokančiuosius įtraukti į tiriamąsias veiklas, Žemės istorijos pažinimą, apjungti įvairių dalykų žinias, jas pritaikyti nagrinėjant mus supantį pasaulį.
Motorinio kūrybiškumo ugdymo strategijos šokio pamokoje
Lektorė: Doc. dr. Aistė Barbora Ušpurienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Šokio ar judesio mokymas(-sis) labai priklauso nuo to, kaip yra pateikiama informacija. Judesio mokymo(-si) strategija gali būti trejopa: vizuali, verbalinė ir kinestetinė. Taigi, kuriai mokymo(-si) strategijai teikti pirmenybę, kad geriausiai išnaudotume pamokos laiką ir geriausiai išmokytume?
Pabėgimo kambario pritaikymas mokymosi procese
Lektorė: Doc. dr. Evelina Bendoraitienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Supažindinti dalyvius su pabėgimo kambarių kūrimo metodika, kaip mokymosi priemone. Pristatyti edukacinės priemonės kūrimo būdus, pavyzdžius, programėles, kuriomis dalyviai galės susikurti savo edukacinę priemonę – pabėgimo kambarį.
Pirmieji karjeros specialisto žingsniai: kas svarbiausia?
Lektorė: Karjeros konsultantė Daiva Pugevičienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaras skirtas karjeros specialistams. Seminaro metu aptarsime karjeros specialisto veiklas, naudojamus įrankius, pasidalinsime gerąją patirtimi.
Užsienio literatūros (kon)tekstai lietuvių kalbos ir literatūros pamokose
Lektorė: Dr. Eugenija Valienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Atnaujinta lietuvių kalbos ir literatūros programa siūlo plačius ir lanksčius užsienio literatūros skaitinių sąrašus, kurie yra rekomendacinio pobūdžio. Rekomenduojami kūriniai pasižymi žanrine įvairove (ši paprastai siejama su populiariąja literatūra: detektyvai, distopinė literatūra ir pan.), todėl, ypač mokyklinės lituanistikos kontekste, natūraliai formuojasi įtampa tarp mokytojo(s) siekio ugdyti / formuoti literatūrinį skonį ir moksleivių noro tiesiog mėgautis skaitymu. Turint galvoje sociokultūrinį foną bei iššūkius (motyvacijos skaityti bei dėmesio koncentracijos stoka etc.), svarbu ieškoti būdų integruoti užsienio literatūrą į lietuvių literatūros kontekstus ir taip formuoti lietuvių literatūros, kaip pasaulinės (europinės) literatūros proceso integralios dalies vaizdinį. Dėl šios priežasties reikalinga rasti literatūrų sąlyčio taškus ir perskaitymo galimybes, tad siūlomo seminaro tikslas – pristatyti galimus užsienio literatūros pasirinkimų kriterijus (aspektų variantiškumą) plečiant moksleivių literatūrinį akiratį. Seminare numatoma praktinė veikla.
Vandens telkinių kokybės vertinimo metodai ir jų taikymas lauko bei laboratorinių praktikų metu
Lektorė: Dr. Giedrė Kacienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Šio teorinio-praktinio seminaro metu dalyviai susipažins su paviršinių vandens telkinių būklės vertinimu Lietuvoje, šalies upių ir ežerų vandens kokybės kaita, pagrindiniais taršos veiksniais ir rodikliais. Didžiausias dėmesys bus teikiamas pristatyti sąlyginai nesudėtingiems vandens kokybės nustatymo metodams, kuriuos galima panaudoti biologijos ir chemijos pamokose, laboratoriniuose darbuose bei praktinių išvykų metu siekiant moksleivius supažindinti su jų aplinkoje esančių vandens telkinių kokybe ir patiems ją praktiškai įvertinti. Seminarų metu gilinsimės į cheminius (pvz. greitieji testai) ir biologinius-bioindikatorinius metodus (dugno bestuburių analizė), atliksime praktines, interaktyvias užduotis.
Bioekonomikos reikšmė tvaraus vystymosi požiūriu
Lektorė: Doc. dr. Anastasija Novikova
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Pastaruoju metu susidomėjimas bioekonomikos klausimais vis auga, tai suponuoja mus supantys iššūkiai, su kuriais susiduria pasaulio ekonomika, įskaitant tvarų gamtos išteklių valdymą, tvarią gamybą, visuomenės sveikatos gerinimą, klimato kaitos padarinių neigiamų poveikių mažinimą, socialinio ir ekonominio vystymosi integravimą bei kitus svarbius klausimus. Dėl šių priežasčių bioekonomika tapo svarbia sritimi Europos Sąjungos politikoje. Be to, bioekonomika yra katalizatorius skatinant perėjimą nuo ekonominės paradigmos, grindžiamos linijiniu gamybos sistemos principu, prie žiedinės bioekonomikos, kas yra svarbus rezultatas siekiant tvaraus vystymosi. Todėl šio seminaro tikslas yra susipažinti bioekonomikos koncepcija, identifikuojant jos svarbą prisidedant prie tvaraus vystymosi.
Biologijos mokymas(is) įdomioje ir netradicinėje botanikos sodų aplinkoje
Lektorė: Vyresn. specialistė Edita Braun
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminaro metu bus supažindinama su VDU Botanikos sodo ekspozicijomis, kuriose siūloma gilintis į 7, 8 ir 10 klasės biologijos dalyko programą. Temos: augalų taksonominiai rangai, augalų organai, jų funkcijos ir prisitaikymai vykdyti funkcijas įvairiomis augimo sąlygomis, apdulkinimo ir sėklų platinimo svarba, Lietuvos augalų atstovai, tarprūšiniai santykiai (pvz., augalas ir apdulkintojas, parazitas ir šeimininkas), retų ir saugomų bei invazinių Lietuvos augalų pavyzdžiai, dirvožemį valantys augalai, bioindikatoriai aplinkos taršai įvertinti, aklimatizuojami augalai kintančio klimato sąlygomis.
Etikos mokymas: nuo drausminimo, gyvenimo pavyzdžių iki skatinimo veikti iš vidinės būtinybės
Lektorius: Doc. dr. Augustinas Dainys
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminare bus skleidžiama mintis, kad etiniu subjektu žmogus tampa įšokęs į kategorinį etinį lygmenį, kurio negalima suvesti į daiktų padėtis ir pragmatinius interesus. Šis kategorinis etinis lygmuo reiškiasi kaip veikimas iš vidinės būtinybės, o ne iš pragmatinių ir empirinių paskatų. Tačiau tam, kad ugdytinis taptų etiniu subjektu ir veiktų iš vidinės būtinybės, etikos pedagogui reikalingi empiriniai etinio elgesio „pastoliai“: įvairūs drausminimai ir gyvenimo pavyzdžių rodymas. Seminare bus analizuojamos Sokrato, Platono, Immanuelio Kanto, Emmanuelio Levino, Ludwigo Wittgensteino filosofijos.
Kaip kūrybiškai pristatyti Europos Sąjungos temas mokykloje?
Lektorė: Kauno Europe Direct centro vadovė Diana Lukoševičiūtė-Burneikienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminare bus pristatyti informaciniai šaltiniai, mokymo priemonės ir metodai, kurie padės mokymo apie ES procesą padaryti įdomesnį, interaktyvesnį ir patrauklesnį moksleiviams. Bus supažindinta su leidinių apie ES užsisakymo galimybėmis bei organizacijų, dirbančių tikslinėse ES informavimo srityse ir galinčių praturtinti mokymą(-si) apie ES, veiklomis.
Nuostatų galia mūsų elgesiui
Lektorė: Prof. dr. Loreta Bukšnytė-Marmienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1 ak. val.
Nuostatose atsispindi mūsų vertinimai ir požiūris. Jos veikia mūsų elgesį. Todėl labai svarbu, kad atpažintume nuostatų poveikį mokytojo santykiui su mokiniu ir kaip mokytojo nuostatos veikia mokinio elgesį. Seminaro metu analizuosime skirtingų nuostatų poveikį sąveikai mokytojas – mokinys.
Vaizdo medijos: skiria ar jungia?
Lektoriai: Prof. Auksė Balčytienė, prof. Kristina Juraitė, dokumentinių filmų festivalio „Nepatogus kinas“ atstovai
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Šiuolaikinės medijos toli gražu nėra tyli ir rami upė. Per jas mus pasiekia pati įvairiausia informacija ir vaizdai – tiek labai kokybiški ir patikimi, tiek klaidinantys, sukurti dirbtinio intelekto ar manipuliatyvūs ir net galintys kelti grėsmę. Šio seminaro tikslas – atnaujinti ir sustiprinti žinias apie medijų įtaką mums ir ypač jaunajai kartai, kartu sprendžiant, koks medijų raštingumas yra reikalingiausias šių dienų akivaizdoje.
VDU Viešosios komunikacijos katedra kartu su dokumentinių filmų festivaliu „Nepatogus kinas“ kviečia dalyvauti nuotoliniame seminare, kurio metu lektoriai kvies „kitaip“ pamatyti mus supantį vaizdų ir pagundų prisotintą pasaulį bei pasidalins patarimais, kaip skatinti kritiškesnį vizualinių medijų naudojimą ir vertinimą. Prieš seminarą dalyviai turės galimybę pasižiūrėti dokumentinį filmą Ir karalius pasakė: koks fantastiškas prietaisas!