Verslumo ugdymo praktika – pažintis su verslo kūrimo ir valdymo iššūkiais

Verslumo ugdymo praktika – tai studijų dalykas, kurio metu studentai, imituodami realių įmonių veiklą, pradedant nuo idėjos sukūrimo iki produkto prototipo pagaminimo ir realizavimo, susipažįsta su verslo kūrimo ir vystymo procesu. Verslumo ugdymo praktikos įmonėse studentai dirba keturiuose skyriuose: finansų, personalo, rinkodaros bei pirkimų/pardavimų. Kiekvienas skyrius, taip pat ir visa įmonė bendrai, turi vadovą. Dėstytojai, koordinuojantys verslumo ugdymo praktikos užsiėmimus, atlieka mentorių funkcijas. Atsakomybė už priimamus sprendimus tenka studentams. Dalyvavimas verslumo ugdymo praktikos veikloje suteikia studentams unikalią galimybę pažvelgti į tai, kaip veikia realus verslas.
Šį semestrą verslumo ugdymo praktikoje veikė dvi įmonės: Verslauk 1, gaminanti ekologiškus, sveikus kūno šveitiklius ir Verslauk 2, klientams tiekianti šviežius, kokybiškus ir ekologiškus ožkos pieno produktus. Kalbinami studentai – imitacinių įmonių darbuotojai – pasakoja, kad verslumo ugdymo praktikos veiklose teko įveikti nemažai iššūkių. „Vienas iš didžiausių iššūkių, kaip įmonei, buvo atlikti darbus, kurių anksčiau niekuomet nebuvome darę. Tačiau mums padėjo komandinis darbas, bendradarbiavimas, nuolatinė tarpusavio pagalba. Dirbti motyvavo gera darbinė atmosfera, įvertinimas bei bendro rezultato siekimas produkto kūrime, jo realizavime. Išmokome, kaip galima gražiai ir subtiliai pateikti įmonės kuriamą produktą, kaip mandagiai ir pagarbiai bendrauti su klientais, kokie dokumentai yra rengiami įmonės steigimo momentu ir tolesnėje jos veikloje, išmokome dirbti kartu bei išnaudoti mūsų stipriąsias savybes“ – sako Apskaitos ir finansų studijų programos ketvirto kurso studentė Sandra Stralkutė, dirbusi įmonės Verslauk 1 vadove.
Verslauk 2 įmonėje vadovaujamą poziciją užėmusi Apskaitos ir finansų studijų programos ketvirto kurso studentė Modesta Gaveikaitė pasakoja, kad jai, kaip įmonės vadovei, didžiausias iššūkis buvo viešas kalbėjimas, logiškas minčių išdėstymas, užduočių kolegoms paskirstymas bei jų atliktų darbų vertinimas. Studentė sako susidorojusi su iššūkiu ir pripratusi prie vadovaujančios pozicijos. Jos teigimu, pavyko įveikti ir komandinio darbo iššūkius. „Nors iš pradžių dalykinis bendravimas įmonėje buvo pakankamai sudėtingas, bėgant laikui kiekvienas suprato savo pareigybes ir komunikacija vyko sklandžiai. Didžiausia motyvacija buvo mūsų užsispyrimas ir noras pasiekti kuo geresnį rezultatą. Visada rasdavome gerų ir motyvuojančių žodžių vieni kitiems“ – pasakoja Modesta.
Pasiteiravus, ar verslumo ugdymo praktika buvo naudinga, studentai atsakė neabejodami. „Visi vieningai nusprendėme, kad ši praktika yra naudinga ir reikalinga. Per praktiką galėjome pagilinti jau turimas žinias ir įgyti naujų. Dabar suprantame kokias funkcijas įmonėje atlieka kiekvienas skyrius ir kokios yra darbuotojų atsakomybės. Rinkodaros skyriaus darbuotojai išmoko dirbti su programa „Canva“, finansų skyriaus darbuotojos įvaldė apskaitos programą „Centas“ – apie praktikos naudą kalba įmonei Verslauk 2 vadovavusi studentė Modesta. „Atlikdami praktiką pagilinome jau turimas žinias, išmokome dirbti kartu ir prisitaikyti, ypatingai situacijose, kurios reikalauja greito reagavimo. Išmokome organizuoti darbą ir efektyviau planuoti laiką“ – sako įmonės Verslauk 1 vadove dirbusi studentė Sandra.
Apie verslumo ugdymo praktikoje keliamus iššūkius ir jos vertę studentams atsiliepia ir dėstytoja Erika Besusparienė. „Verslumo ugdymo praktika kiekvienam studentui tampa tikru išbandymu. Galima pastebėti, kad Apskaitos ir finansų studijų studentai turi tokias savybes, kaip analitinį mąstymą, gebėjimą vykdyti konkrečius darbus, kurie dažnai reglamentuojami taisyklių ir teisės aktų. Praktikos metu reikia pažinti kitokį save, kitokius savo kurso draugus. Reikia gebėti reikalauti rezultatų ne tik iš savęs, bet ir iš visos komandos. Sudėtingiausiu uždaviniu tampa kūrybiškumas, kai reikia išeiti iš griežtų rėmų, sukurti inovatyvų produktą, jį pristatyti pirkėjams, investuotojams. Praktika studentams yra vertinga, kadangi jos metu įtvirtinamos ir pagilinamos studijų metu įgytos žinios, ugdomos efektyviam darbui reikalingos asmeninės savybės, sustiprinami gebėjimai suvaldyti stresines situacijas ir į viską pažvelgti nauju žvilgsniu“ – sako lekt. E. Besusparienė.