Verslumo ugdymo praktikos rezultatus pristatė ištęstinių studijų studentai
Kovo 5 d. Bioekonomikos plėtros fakultete vyko Verslumo ugdymo praktikos studentų rezultatų pristatymas. Sukurtas verslo idėjas pristatė ištęstinių studijų IV kurso logistikos ir prekybos bakalauro studijų programos studentai bei V kurso apskaitos ir finansų bakalauro studijų programos studentai. Verslo idėjas studentams parengti ir detalizuoti padėjo Verslumo ugdymo praktikos dalyko dėstytojos lekt. dr. Jurgita Zaleckienė bei lekt. Erika Besusparienė. Verslo idėjų pristatyme dalyvavo ir idėjas vertinti padėjo Verslumo laboratorijos komanda – vadovė Aistė Čapienė bei Deimena Montvydaitė.
Studentai pristatė trylika naujų, originalių žemės ūkio krypties verslo idėjų. Pristatymuose detalizavo finansinius, žmogiškuosius išteklius, pateikė rinkodaros priemonių galimybes, skaičiavo būsimus pelnus. Daugumoje idėjų atsispindėjo ekologijos apsektai. Studentai pasiūlė mobilios plovyklos garais idėją, kuri padėtų nusiplauti žemės ūkio techniką neteršiant gamtos; ekologiškos duonos su džiovintais vaisiais gamybos idėją; edukacinę programą „Avelių ūkis“, leidžiančią tiek teoriškai, tiek praktiškai susipažinti su avių auginimo ypatybėmis; mobilios melžimo įrangos ir melžimo aikštelių numos verslo idėją; verslo modelį „Visada pavalgęs“, aprūpinantį vaikiškais maisto rinkinukais, pritaikytais pagal individualius poreikius; ekologinio obuolių ūkio „Pamiškio sodai“ idėją; natūralių, be dažiklių ir konservantų, liofilizuotų uogų, vaisių bei daržovių batonėlių „Niamu Niamu“ verslo idėją; stabilizuotų sąmanų bei gaminių iš jų idėją; ekologiškų daržovių dėžutes „Daržas box“; šamų ūkio idėją, kur būtų auginami šamai ir parduodama jų produkcija; įvairių skonių ekologiškų ožkos pieno sūrių „EKOsūris“ verslo idėją; naminės ekologiškos duonos gamybos bei prekybos idėją; ekologiško triušių auginimo verslo koncepciją „EKO Triušiai“.
Verslumo ugdymo praktiką idėjas pristačiusiems studentams dėsčiusi lektorė E. Besusparienė teigia, jog „Nors ištęstinių studijų studentai dažniausiai yra dirbantys ir realaus darbo praktikoje jau susidūrę su įvairiais procesais verslo įmonėse, vis dėlto Verslumo ugdymo praktikos metu sutinkama nemažai iššūkių. Naujos idėjos sugeneravimas yra kūrybinis procesas, leidžiantis sukurti išties inovatyvių verslo idėjų. Tačiau finansinė dalis ir idėjos finansinis pagrindimas dažnai sukelia naujų potyrių, ypatingai, kai produkto savikaina žymiai aukštesnė nei rinkoje esančių pakaitalų. Tuomet tenka galvoti kaip verslo idėją paversti ne tik inovatyvia, bet ir pelninga“. Lektorė dr. J. Zaleckienė prisimena, kad gavę užduotį studentai teigė ją lengvai įveiksiantys, tačiau proceso eiga pažėrė iššūkių. „Siekiant sukurti pagrįstą verslo idėją reikia atlikti konkurentų analizę, išanalizuoti jų siūlomus produktus, kainas, rasti patikimus informacijos šaltinius, gebėti prisitaikyti prie kintančios verslo aplinkos. Tiesa, čia ištęstinių studijų studentus gelbsti praktinė darbinė patirtis, platesnis supratimas. Dauguma studentų rinkosi ekologinės koncepcijos idėjas, kurios taip pat pareikalavo pamąstymo, kaip pagrįsti produkto aukštesnę kainą, kaip perteikti vertę potencialiam pirkėjui ir paskatinti įsigyti produktą“. Dėstytoja pridūrė, kad verslo idėjų pristatymuose ne vienam teko susidurti su viešo kalbėjimo iššūkiu ir pasidžiaugė, kad šis, o taip pat ir kiti verslo idėjos kūrimo bei pristatymo iššūkiai buvo sėkmingai įveikti.